FELIPS ARREU

Versalles lasprovincias.esAvui tota Espanya va plena de felips. Es va perpetuant un sistema, una manera de fer, que ve, no ja d’en Franco, que també, sinó de molt abans. Per evitar que la celebració passi per sobre meu com un tsunami, no me’n puc estar de publicar una cita del meu admirat president Manuel Azaña. Les paraules les va dir a València, en el primer discurs de cara a endegar un procés constituent. Va ser el 8 de juny de 1931:

Ya sé yo que a estas horas, convocadas las Cortes Constituyentes, habrá docenas de hombres estudiosos que estarán en los gabinetes compulsando libros y afilando sus plumas para redactar a cual mejor un texto constitucional; pero esto tiene muy poca importancia….
El problema no es la elaboración del Código constitucional; el problema es otro y todos los discursos sabios que vamos a oír en las Cortes y todas las disertaciones jurídicas yo os lo cambio por trescientos hombres decididos, trescientos diputados constituyentes unánimes que estén dispuestos a levantarse y a fulminar el rayo de la cólera popular sobre los culpables de la tiranía española, pidiendo su cabeza si es menester.
Mientras queden en los pueblos y en las capitales las confabulaciones personales, económicas, bancarias, territoriales de las gentes que durante más de un siglo han venido monopolizando el esquilmo de la nación; mientras que eso no sea triturado por la acción gubernamental y por los partidos, no podemos tener la seguridad de que un día no nos han de dar la sorpresa, bien en unas elecciones, bien destruyendo organizaciones municipales, bien apoderándose del Gobierno

Ho van fer el 36, continuà durant quaranta anys i encara perduren els mateixos tics, la mateixa prepotència i autoritarisme, el mateix dogmatisme, el mateix menyspreu pel poble, fins i tot envers aquells que avui brandaran una bandereta. Fins quan?

About: antoni


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada